
Emma Nilsson
Rekryterare – HRJag har jobbat med HR på Räddningsmissionen sedan 2019. Jag är utbildad personalvetare med inriktning mot företagsekonomi och har även en kandidatexamen inom rehabilitering. Det har jag god nytta av i min roll som HR-medarbetare på Räddningsmissionen.
Idag fokuserar jag mycket på rekryteringsfrågor och på att rekrytera. Jag brukar säga att mitt jobb går ut på att vaska guld, att hitta rätt person till rätt plats. Att få stötta en anställande chef i att hitta rätt person till en tjänst är väldigt kul och tillfredsställande. Det kan vara utmanande då det finns många bra personer och det gäller att hitta den som är rätt för just en specifik tjänst. Jag trivs och uppskattar verkligen att rekrytera nya medarbetare som ser värdet i att arbeta i en organisation som Räddningsmissionen.
Räddningsmissionen är en prestigelös arbetsplats där vi ser värdet i goda relationer och vill hjälpa varandra. Jag tycker verkligen om att arbeta hos en arbetsgivare som vill göra gott och som strävar efter en bättre värld på individnivå. Att dessutom få jobba utifrån organisationens kristna värdegrund samt att få ha kollegor som snälltolkar och tror gott om varandra, är fantastiskt. Jag tycker om mina kollegor väldigt mycket, vi vill varandra väl och trivs bra ihop. Vi skrattar mycket och är rädda om varandra, vilket känns fint och tryggt.
Jag vill ha goda relationer och göra ett bra jobb. Jag brinner för att medarbetare ska ha det bra på sin arbetsplats och tror att våra medarbetare och chefer behöver må bra, och känna trygghet för att kunna göra ett bra jobb för de vi är till för.
Att få vara med på ett litet hörn av Räddningsmissionens verksamheter är en ynnest. Jag känner både värme och glädje när jag tänker på Räddningsmissionens fina medarbetare som möter de vi är till för. Deras attityd, värme och professionalitet gör mig otroligt stolt. De är riktiga vardagshjältar.